torsdag 24 januari 2013

Det händer grejor även om det är lugnt här!

Tränar på som lovat! Har blivit bättre och mer kreativ när det gäller hemmaträning och det är bra för det är viktig med variation.. och nu har jag några "färdiga pass" att köra hemma...


Alla är korta snabba och består av högintensiv funktionell styrka och.... det bästa är att det ger resultat... Har gått ner nästan två kg sen årsskiftet samtidgt som måtten gått neråt... tycker mig även kunna tyda muskler på armarna samt en mage som blir plattare för var dag (lite väl överdrivet) men en skön känsla att man känner resultaten.

Inledde ju året med appen ShapeUp, fyllde i den för att få en aning om min kost och vad jag egentligen får i mig (mycket protein, en hel del fett och mindre kolhydrater), målet med det var bara att få ett hum, för jag har inte disciplinen att hålla på o fylla i där varje dag och känner inte att jag behöver det heller för den delen. Jag vet vad jag kan stoppa i mig mer av och vad jag kan stoppa i mig mindre av :-)

Tog ju lite förebilder i augusti... har även känt ett tag att inget händer och känt mig lika pluffsig som jag gjorde i augusti, så jag tog nya bilder för två veckor sedan och jämförde. Fem månader har det gått däremellan och det hade hänt jättemycket.

Ett tips är verkligen att ta såna bilder... som man kan gå tillbaka och kolla på för att ändå se sin utveckling... för det motiverar verkligen än när det känns mindre bra. Mina gamla bilder är enbart för eget bruk och kommer aldrig hamna på en offentlig blogg... men en nyare bild kan man ju bjuda på :-)


Förutom min utveckling går det även framåt för grabbarna som börjar bli stora, minstingen "fyllde" halvåret i söndags och den store ska bli bagare :-)


6 månader!

Inbillar mig att bicepsen är större?!
Lille bagaren!

Grymt gott en kväll när de var "tomt" med mat och vi inte hade någon aning om vad vi skulle äta... hittade lite nötfärs i frysen, fetaost i kylen och sallad såklart (finns nästan alltid i vårt kylskåp)... Vad gör man av de? Jo, grymt goda fetaostbiffar, med en schysst sallad till, blev dessutom rester så dagen efter åt grabbarna (mannen och bagaren) Hamburgare medan jag åt i princip samma som dagen innan.

Skulle tagit en promenad idag men eftersom Lucas fick stanna hemma med feber fick jag stå över den men föhoppningsvis blir det ett pass på gymmet ikväll!!! Ses väl här om sisådär tre veckor igen ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!