fredag 4 januari 2013

Nyårslöften men idag (nyårdsdagen) fläskar vi!

Inleder det nya året med pizza o läsk.... för sen ska det bli ordning på mig :-)

Men jag är ladddad som tusan inför ett nytt träningsår!

Hittade tips på hur man kan sätta upp träningsmål en mall som Lofsan kallar SMART!

Specifikt:

Träna på gymmet minst tre gånger i veckan och hemma två gånger. Utöver det, promenera 5 ggr i veckan.

Komma igång försiktigt med löpningen utan att skada mig så att jag är i form för att springa midnattsloppet i Augusti.


Mätbart:
Vara tillbaka på mina gamla mått. dvs. 65 midja 81 bröst 83 höfter 89 rumpa 52 lår
Kunna med rätt teknik och snyggt göra 10 chins, 20 pullups när året är slut
Minska fettprocenten 5 % på ett halvår.

Accepterat & Attraktivt
För att nå målet kommer jag att utesluta godis, och snacks helt och hållet. På helgen har jag en dag fredag eller lördag när jag äter extra god mat och dricker lite vin till de. Bort med snabba kolhydrater och välkommen till fullkorn :-)

Jag ska bli bättre på att äta oftare och ordentliga mål i stället för att slarva med frukost eller lunch.


Realistiskt & Relevant

Jag kommer att jämföra mig mot mina tidigare mått för att så sätt se att det händer något. Struntar i vågen (officiellt) denna gången. Mäter dessutom kroppssammansättning i slutet av juni.
I juni ska mina jeans sitta som en smäck :-) utan att något "hänger" ut... och då ska jag även känna mig bekväm med att "springa runt" i bikini.

Tidsbestämt
En gång i månaden mäter jag måtten.
I slutet av juni mäter jag kroppssammansättning och vid årets slut gör jag mina chins o pullups.



Sammanfattning:
Bli stark, må bra, ha skitkul på vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!