onsdag 25 maj 2011

Indoor Walking!

Fick står för dagens pass idag. 40 intensiva minuter på den crosstrainer låter kanske inte så tufft men man lägger ju motstådent själv, lite som spinning fast stående lite roligare tycker jag och att man får med hela kroppen, men jag kan ha fel det var ju trots allt tio år sen jag testade spinning senast.

Fördelen med IW är att man inte belastar benen lika hårt som vid löpning, och eftersom jag har ont både i knät och och vaden höger ben så blir de detta jag får göra alternativt promenera.

En tallrik med fil, musli och kanel, mycket kanel ( hjälper förbränningen plus att det är grymt gott ) fick stå för frukost och uppladdning. Träningspasset avslutades med en gainomax. Till lunch efter passet blev det min äggsmörgås, grovt bröd med lite majonnäs o två skivade ägg.

Till kvällsmat blev det en god GI-måltid bestående av tomatbulgur med nötfärsbiffar och tzatziki, namnam :-)

Nu ska de drickas kaffe och till de en minitoblerone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!