torsdag 26 maj 2011

Skön kväll!

Promenaden blev en löptur, först en kilometer promenad och sen blev det att springa istället kändes bättre så :-) och tur var det för när jag kom hem öppnade himlen sig och det började ösregna. För att hålla koll på mina promenader och löpturer använder jag en app som heter RunKeeper, tanken är att den ska tracka hela turen via gps i telefon och även coacha mig i hörlurarna. Den funkade utmärkt första gången men sedan dess har den inte gjort rätt så numera plottar jag kartan manuellt på runkeeper.com


När jag kom hem väntade en av mina favoriträtter, lax med täcke av cashewnötter, lime, sweetchili, vitlök o honung, till laxen serverades lite färskpotatis och en god sallad. Nåt av de godaste man kan äta. Skippar man potatisen blir de riktigt nyttigt, men efter en löprunda får/ska man äta lite potatis/kolhydrater. Kolhydraterna efter ett tränigspass ska motsvara ens kroppsvikt där man byter ut antal kg mot antal gram för att ge den återhämtning kroppen behöver.

mmm... titta vad gott!

Morgondagen ska ägnas åt lite styrketräning på gymmet, sen blir det att vila i helgen, möjligtvis en promenad på söndagen men absolut inte mer!

På måndag är det blodomloppet med jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!