tisdag 24 maj 2011

Skivstång/Bodypump

Sjukt stressig förmiddag idag, men fem i tolv befann jag mig på gymmet, nästan redo för att köra ett pass. Hade tänkt att jag inte skulle ta så tungt som jag brukar och istället fokusera på uthållighetsträning och fettförbränning, hade ju trots allt börjat känna av gårdagens träning lite. Men det blev de vanliga vikterna och en timme senare vafr jag helt slut. En gainomax oxh sen en snabb dusch... sminkning, snabb runda på stan sen jobbet...

Skivstångspass är något jag blivit beroende av. Det som är bra är att det är ett styrkepass med fokus på uthållighet. Man börjar med de stora musklerna och i slutet avslutar man med golvstyrka, hela kroppen blir genomkörd och man behöver inte tänka så mycket. Skivtångspassen har gjort mig mycket starkare, än jag nånsin varit och jag orkar mer än tidigare.

Till lunch som var inom två timmar från avslutat pass tog jag en liten burgare på BK. På kvällen åt jag lite youghurt till mellanmål (alldeles för mycket kolhydrater, jag vet) fuskade ner en halv dammmsugare och väl hemma åt jag en god och nyttig äggsmörgås, även detta beroendeframkallande och sjukt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!