lördag 28 maj 2011

Vilodag?!

Önskar verkligen att min vilodag inte innehöll jobb, men så är det tyvärr och eftersom även Martin jobbar så blir de "skiftbyte" av Lucas på mitt jobb.

Det blir i alla fall ingen träning. Det gör att det känns extra viktigt att inte stoppa i sig nån skit men eftersom jag jobbar kväll blir de ingen mysig helgmiddag så jag klarar mig nog.

Till frukost blev det som vanligt en god äggsmörgås. Dagen i övrigt har ägnats åt städ, hårklippning på grabben och läsande av min favorittidning. Fitness Magazine, mycket av min inspiration kommer därifrån.
Detta nummer innehöll en liten överraskning, extra läsning.

En bok innehållande artiklar, som denne herren publicerat, förmodligen med en del fokus på kost. Ska bli intressant, det är framförallt där jag saknar kunskap kan jag känna, till viss del för att det skirvs så mycket olika om koster och dieter hit o dit.

Till lunch blev det den överblivna laxen, och en halv hallonkesella som blivit en favorit. Lättkesella är det bästa, innehåller mycket protein och endast lite fett, men inte så himla gott. Hallonkesellan funkar utmärkt som mellanmål innehåller fortfarande mycke protein, dock lite mer kolhydrater men fortfarande inte mycket och lite mer fett, men den är fortfarande bättre än många andra mellanmål plus att den är supergod och mättande. Rekommenderas starkt!



Ska fixa de sista innan jag drar, förhoppningsvis kommer det ett inlägg om kosttillskott snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni skriver en rad!