söndag 26 augusti 2012

Äntligen!

Lördagen bjöds på en morgonpromenad på 7 km, tog 1h06min. Gick lite långsammare än när jag gick samma runda tidigare i veckan, det kan man kalla powerwalking, och då drog jag förmodligen ändå ner hennes tempo. Skyller på att hon är längre än mig :-)

Fördelen med rundan är att den är väldigt nära havet, i princip längs strandkanten, nackdelen är att den inte går att ta med barn vagn. Men som sagt en solig morgon är den ett vackert sätt att vakna på :-)



Förutom det kan man på morgonen stöta på lite vilda djur som beter sig mer tamt än vilt...





Under dagen skötte jag kosten bra men till kvällen bjöds det på helt oemotståndlig Spaghetti och köttfärssås á la Martin.

 Hemligheten bakom den vet bara Martin för ingen gör godare än honom. Den innehåller egenligen inget speciellt, nötfärs, gul lök, krossad tomat, chilisås, vitlök, champinjoner, riven morot, salt, peppar, färsk basilika, soja och en skvätt rödvin... inga konstigheter men ändå så himla gott.  Serveras med lite parmesan, ett glas rött eller ett stort glas mjölk.


Lite mycket kolhydrater kanske, men dem får man se till att bränna sen.

Söndagmorgonen bjöd på världens spöregn så de blev ingen promme då inte, och Martin åkte till jobbet. Brände i alla fall lite kalorier när först gick till lekplatsen och sen städade hela huset.

Av Martin hade jag önskat ett nummer av Fitness Magazine vilket han lydigt kom hem med också. Äntligen! Och äntligen ett nummer som jag kan läsa och utföra övningar från imorgon om jag vill det. Under graviditeten inhandlades det en del nummer som bara lästes utan att man hade "användning" för dem på riktigt..



Så nu vet ni vad jag gör resten av kvällen efter att jag njutit av ännu en sallad :-)