måndag 13 augusti 2012

En perfekt start!

Första dagen hemma med båda barnen själv, hittills har det gått utmärkt... förväntade mig lite mer trots från den store, men än är inte dagen slut :-)

Klockan sex vaknade Lennon och fick mat, klockan sju skulle jag ut och gå så det var ju inte tal om att försöka söva honom o somna om, eftersom han sedan skulle göra nummer två oxå :-) Så upp med honom, skickade tillbaka Lucas till sängs som trodde att det var morgon, förklarade att det var natten fortfarande som han brukar säga.

Klädde på mig o Lennon, och gav oss ut... Powerwalkade ner till kyrkan... och varvade mellan att jogga och promenera på vägen tillbaka. Bättre start på dagen finns egentligen inte, grymt skönt att ha träningen överstökad samtidigt som man mår grymt bra av en knapp timmes friskluft.



Väl hemma skickade jag iväg Martin, tog en dusch fixade, frukost till Lucas, matade Lennon och till slut var det min tur att äta.

Maten idag:

Frukost: 2 kokta ägg, ett glas citronvatten o en ( eller två) koppar svart kaffe.

Lunch: Ryggbiff och ett par morötter

Mellanmål: Kaffe, en bit Gainomax proteinbar (för att få i mig något snabbt när jag var hungrig)

Kvällsmat: En baconsallad som bestod av grön salladsmix, paprika, plommontomat, fetaost, avokado och förstås bacon. Avslutas med en kaffe såklart med en ruta 70% mörk choklad.

Det jag borde gjort innan jag körde igång var att handla hem lite mat... men de har jag visst inte tänkt på så det bli att ta vad man har hemma, därav morötterna. Men imorgon är en ny dag, kanske hinner handla då!