torsdag 23 augusti 2012

Två barn = definitivt mindre tid

Okej, okej jag skyller på barnen att jag inte bloggar varje dag :-) Av någon anledning har jag tyvärr inte lyckats aktivera bloggfunktionen i telefonen

Har en liten kille som gärna inte vill vara helt själv för långa stunder, så när han väl är nöjd med det passar man på att äta, slänga in tvätt och plocka undan, städa i hemmet.

Men kan i alla fall meddela att det flyter på ändå, jag gör vad jag ska =) Någon form av motion varje dag, bli mestadels promenader allt från tre kilometer upp till strax över milen varje dag beroende på hur dagen ser ut och hur mycket ork man har,

Har blivit äggfrukost varje dag eftersom jag är lite av en fegis när de gäller att testa nya saker, så min keso har bara stått i kylskåpet. Igår testade jag dock ett par skedar och det var inte alls så farligt som jag förväntade mig och eftersom äggen är slut och jag är hungrig så åkte den fram idag.






Ser inte alls dumt ut, enda felet är att jag inte hade färska bär hemma, så det fick bli frusna. Så väntar lite tills de mjuknat lite. Hoppas jag älskar det i alla fall :-)

Skulle egentligen gått på Friskis Core-Mamma idag men kände att det inte höll riktigt efter en jobbig dag igår med plutten känner jag att vi kanske behöver få lite mer fasta o jämna rutiner innan vi ger oss på de, väntar ett par veckor och ser.

Idag får det bli en promenad men väntar nog och tar den till kvällen, idag skulle lite vila under dagen sitta fint så de får nog bli så (och såklart tvätta, som alla andra dagar)

Egentligen borde jag köra lite styrka på altanen med min "fina skivstång". Längtar efter gymmet nu...