torsdag 30 augusti 2012

Utmaning

Något nytt CrossFit-pass blev det minsann inte igår. Eftersom träningsvärken slog till, kändes i hela kroppen kan jg säga och gör det fortfarande, så planen var väl att vila och det blev det mer eller mindre. På kvällen vart den en 5k-promenad med Johanna och hennes Tristan, men det blev en lugnare promenad.

När man går med nån annan blir det lätt att man pratar så att man glömmer bort att hålla tempot, men det blir också att tiden går snabbt så att man inte tänker på att man håller ett högt tempo om man gör det, så det finns både fördelar och nackdelar med sällskap, om man ser det ur träningssynpunkt. I övrigt är det bara trevligt att tjöta loss lite.

Utmaningen med kosten är nog framförallt att ha vettig mat hemma, som igår t.ex fanns det inget vettigt hemma, inte ens ägg, vad gör man då? Dessutom skulle jag iväg... så till frukost vart det bara kaffe. Senare på förmiddagen stoppade jag i mig en proteinar som mellanmål/frukost? Till lunch? Vart det en liten bit blåbärspaj eftersom jag var bortbjuden på fika/bebisdejt i Kungsbacka. Jonnas granne Malin var med för första gången, kul med fler personer. Till kvällen blev det äntligen något vettigt i magen, då jag bad Martin handla hem lax och spenat, vilket fick stå för min middag. Nä jag får nog se till att hitta en lösning för vad jag ska äta när det inte finns något vettigt.

Äh, vad jag längtar efter en blender, man kanske skulle köpa en sån, hade ju en i våras som pajade, med smoothies är ju supergott och går att göra på alla möjliga sätt. Får nog ta och kika på de.

Förutom det ska jag promenera ner till BVC så håll tummarna att det inte börjar regna nu, ser inte alltför positivt ut just nu.