tisdag 14 augusti 2012

Life is good!

Dagens utsikt under morgonens PW(powerwalk)/Jogg:



Så förutom att hälsa. bättre flås och snyggare kropp så har jag ytterligare motivationsfaktor till att gå upp klockan sju på morgonen. Kan säga att stunderna jag längtar efter att bo någon annan stans än här där vi bor nu aldrig infinner sig. Trivs något så grymt med att bo i Onsala. Trots att jag inte känner så jättemånga runtomkring mig så är det helt underbart här, att varje dag man går utanför dörren får njuta av havsutsikt. 

När man inte känner nån dit man flyttar är det dessutom perfekt att flytta till radhus, i alla fall om man får så bra grannar som vi har :-) Lucas bästa kompis har blivit Tim som bor vägg i vägg så de leker ganska ofta, ibland tillsammans och ibland byter de trädgård och leker med varandras leksaker... sötnosar.

Tillbaka till det vanliga då, mellan sju och åtta var jag ute med barnvagnen och rörde på mig. Kändes som jag var lite segare idag än igår morse.



Anledningen till de (förutom att man är upp minst en gång per natt, vilket inte är mycket med en bebis som inte ens fyllt fyra veckor) är den stora ändringen på kosten. När man utesluter så mycket kolhydrater som jag gör just nu blir man ofta trött, kan få huvudvärk och bli allmänt seg, alltså blir det extra jobbigt att kombinera en sådan kostförändring med att börja träna också. Att springa kan vara lite dumt då utan att skjuta till lite mer kolhydrater, men att ta en promenad eller två om dagen är helt rätt och inga problem. Så jag får försöka hålla mig till promenader. Mitt problem är att jag blir rastlös och det ofta slutar med att jag åtminstone joggar istället.

Väl hemma, vart de att fixa frukost till Lucas, duscha, mata Lennon, se till så Lucas fick kläder på sig, springa till förskolan och lämna Lucas. Väl hemma igen fick jag städa undan stöket från morgonens stress och göra frukost till mig själv.

Efter en liten stund bestämde jag mig för att bege mig in till Kungsbacka för att spana in ett par gym och en hälsokostbutik, biblioteket  för att låna litteratur till mitt examensarbete, spana in lite hemmautrustning för träning samt att fylla på kylskåpet med lite nyttigheter. En hel del som skulle hinnas med innan två när den store killen skulle hämtas igen.

Besökte först Actic Gym, Kungsbacka som ligger i samma byggnad som simhallen, verkade ha ett bra gym med ganska lugnt mitt på dagen och en hel del gruppträningspass och till ett hyffsat pris (229:-/mån) och d ingår även inträde till simhallen och eftersom barnen går gratis där borde man ju i alla fall ta dit Lucas ett par gånger i månaden och busa av sig. Minus att de inte hade så mycket dagpass eftersom skolan hade hallen då, så i så fall får man gymträna mitt på dagen.

Gick vidare till ett ställe som heter Träningskompaniet. Ett ställe som funnits i ca 20 år i Kungsbacka, grymt trevliga, mer eller mindre en familj som driver det tillsammans väldigt lugnt mitt på dagen. Kändes väldigt familiärt, minuset var att det inte var så mycket gruppträningspass. Stort plus att de hade ett CrossFit-pass i veckan och att man t.o.m. fick ta med sig barnvagnen in.

Har ju tidigare varit och kikat på Friskis och Svettis, och Sportlife. Egentligen hade jag velat ha ett kort på Friskis, men de har tyvärr ett läge som mer eller mindre kräver körkort och bil :-(   så jag var säker på att de skulle bli Sportlife, men så körde ett provpass Bodypump där som jag inte gillade alls så nu känner jag mig tveksam. Verkar dessutom som att alla deras pass är lika... eftersom de kör efter Les Mills, som jag förstått de får de en ny koreografi var tredje månad.

Snacka om att jag har I-landsproblem, ångest över vilket gym jag ska välja liksom.

I hälsokostbutiken fanns det inget av intresse så jag gick till biblioteket och lånade lite litteratur till mitt examensarbete (skriver examensarbete till Lärarprogrammet). Inte heller någon träningsutrustning av intresse, jo kanske en sån grej med hjul och handtag som man tränar magen med. Gick till Kvantum istället och handlade lite mer grönsaker, ryggbiff, och keso!? Ska alltså göra ett nytt försök och se om jag kan lära mig att tycka om det... för det skulle verkligen göra livet så mycket enklare om man åt keso. Köpte även en tidning med lite intressant läsning. Kanske kan ge mig på den imorgon.

Nu är det kväll och det blir tidigt i säng. Väldigt väldigt trött ju, som sagt imorgon blir det enbart promenad :-)

Dagens kost:

Frukost: Två ägg + Svart kaffe
Mellanmål: 1/2 Gainomax Proteinbar
Lunch: En god omelett (två ägg, rödlök, paprika, plommontomat och lite parmesan)
Mellanmål: Lite mandlar + Svart kaffe
Middag: Ryggbiff med likadan sallad som igår
Kvällsfika: Svart kaffe + en ruta 70% choklad (blev för övrigt varken kaffe eller choklad igår)