torsdag 2 augusti 2012

Tar cykeln ner till city!?

Dagen inleddes med paketöppning i vår säng. Idag är det nämligen hela tre år sedan världens bästa grabb föddes.

Behövde sedan handla det sista inför lite barnkalas med närmsta grannbarnen bästisarna "Tim och Ella" och istället för att be Martin köra ner, kom jag på den fantastiska idén att jag kunde cykla till affären. Sagt och gjort, tog cykeln ner och handlade och cyklade hem, så det fick bli dagens motion.

Följde gjorde en intensiv eftermiddag med tårtkalas och bus. Barnen var glada och uppspelta och verkade uppskatta eftermiddagen så det gjorde jag oxå och jag tror Lucas var nöjd med sitt första barnkalas och tårtan som jag var väldigt nöjd med då det är min första egengjorda någonsin.




Imorgon ska det handlas inför helgens besök, då blir det kalas igen denna gången med familjerna... Mormor, morfar, farmor och farfar får träffa lillkillen för första gången samt att Lucas ska firas igen. Även moster och faster med man dyker upp o hälsar på. Förhoppningsvis kan jag hinna med en promenad men vi får se... Prio blir ändå att förbereda inför helgen. Det tar mer tid än man tror med två barn även om man är hemma båda två. Det ska dock inte bli ett hinder för träningen men jag tror att man behöver landa o komma in i rutinerna ordentligt för att få möjlighet att ta sig den tiden.