måndag 20 augusti 2012

Här har det missats ett par dagar!

Kan berätta att jag smygvägt mig (skulle ju göras på måndagar) och kan ju berätta att den här kickstarten verkligen gör sitt :-)

På torsdagen var vi uppe i ottan som vanligt trots världens träningsvärk efter styrkepasset. Kunde knappt gå ner för trappan, så födelsedagen inleddes med en promenad i lugnare tempo än tidigare på grund av värken.  Med mig hade jag bästa Emelie i dörren bredvid, som vanligt jätteskönt att promenera i sommarmorgonen kul att ha någon att tjöta med också hela vägen.

De vanliga äggen o kaffe till frukost, sen lite sallad med kött till lunch.

Till kvällen blev det sedan grillat, för denna speciella kväll hade fiskspett inhandlats. Så himla gott är det, lax och havskatt och lite grillade grönsaker. Mumma

Eftersom både eftermiddagen och kvällen varit jobbig med magknip för Lennon och en hel del trots från Lucas, blev det tyvärr en tidig kväll.


Fredagen inleddes med lämning av Lucas som ska vara med sin pappa ända tills måndagkväll, samtidigt som vi saknar honom grymt när han är iväg, blir det lite lugnare i hemma, så planen är att vila ut lite i helgen. Nu har vi dessutom Lucas säng att sova i om man vill få sova ut ordentligt utan att höra Lennon grymta o gnälla vid nattmatningen.

Fortfarande grym träningsvärk så det blev bara en kort promenad ner till BVC (2,7km) för vägning av lilleman.

På kvällen åkte jag och Emelie in till Kungsbacka för att fira våra födelsedagar eftersom vi fyller med bara en veckas mellanrum, mycket trevlig kväll med god mat, vin tjejsnack, och blommor till våra killar :-) Det får bli en tradition. Och vi följde varandra till dörren och såg till att båda kom hem säkert :-) Bra ibland att bo vägg i vägg.

Lördagen blev inte mycket till träning då jag vaknade upp och blev orolig över att jag hade en infektion, så det blev bara en väldigt lugn och kort promenad med Martin framåt kvällen, mestadels för friskluftens skull eftersom det regnat hela dagen.

På natten till söndagen blev det i alla fall bättre och jag kunde utesluta infektion så vi inledde dagen tillsammans med en PW, blev dock något långsammare än om jag gjort det helt själv, men det är ju trevligt med sällskap. Mitt löpsteg diskuterades en del eftersom jag får ont i mitt ena skenben varje gång jag sprungit ca tio minuter eller mer. Hoppas verkligen jag får ordning på det. Om någon har något tips tar jag mer än gärna emot det.

Åkte och handlade mat och sen kom Oscar, Pernilla och deras lilla goa Ella på besök. En söt liten ettåring med blåa ögon, kritvitt hår och bus i leendet och ögonen. Så himla söt så man nästan blir sugen på en till i hopp om en liten flicka :-)

Medan mannen klippte gräset och Lennon sov ställde jag mig och gjorde ett stort gäng köttbullar att fylla frysen med. När de var färdiga intogs köttbullar, potatis och brunsås........ av Martin, själv fick jag nöja mig med köttbullar, broccoli och kantareller. Visade sig nästan vara lika gott så jag klagade inte.

Kvällen avslutades med kaffe och därmed är den första veckan avklarad! Resultat av denna ska vi ta reda på imorgon.