tisdag 28 augusti 2012

Crossfit is the shit!

Jaha det blev att testa Spotify Passet från Fitness Magazine. Ca 20 minuters träningspass, perfekt för oss mammor och andra med dåligt med tid. Körde ute på altanen i regnet, underbart får jag säga!
Efteråt tog jag en snabb dusch och gick upp för o hämta rena kläder, kan säga att det kändes i benen redan när jag gick nerför trappan. Känns även en hel del i armarna.

Återhämtningen bestod av fläskpannkaka, helt okej efter ett pass som trots sin korta tid känns i hela kroppen.

Kändes i alla fall super, även om det var två övningar som jag fick byta ut, den ena för att jag helt enkelt inte är i form för den, och den andra för att det var en magövning som jag inte ska göra så snabbt efter en graviditet. Passet hittar ni i alla fall i Fitness Magazine nr 9.

Planen är att leta upp lite fler WOD:s,crossfit-pass så jag får lite variation, för det är något jag verkligen gillar och fastnat för även tidigare när jag bara läst om det. Högintensiv träning är verkligen min typ av träning. Hatar ju allt som är lågintensivt även om det känns i kroppen efteråt så vill jag gärna känna även under tiden och svettas och helst köra slut på mig :-) Kan ju ha att göra med att träning även är ett sätt att få utlopp för känslor för mig, menar inte att jag jämt är arg eller så, men nog mer att om jag får träna hårt håller mitt humör en jämnare nivå.

Har tidigare läst Anna Fernettes Blogg, hon och hennes man Anders Fernette (känd från Fame Factory?) har öppnat en box i Lerum, tyvärr bloggar hon inte lika aktivt längre. Kanske man ska ta ett provpass där om man har lite tid, för att få lite mer inspiration.

I december är det Fitnessmässa på Svenska Mässan Göteborg, kanske ska man ta med sig nån dit för att bli mer inspirerad.