fredag 3 augusti 2012

Pissdag ledde till "löppass"

Ja vad säger man, med pissdag pratar vi bokstavligen då morgoninleddes med ett blöjbyte vid vilket jag vart nedkissad och fick tvätta mig o byta kläder. Detta följdes av en hel del bråk med 3-ringen som trotsar och testar allt han kan. På detta krånglar försäkringskassan och allt var bara allmänt pissigt.

Eftersom föräldrarna kommer på besök i helgen skulle det handlas lite... i affären gick allt bra till slutet då lilleman vaknade upp o var hungrig... ut i bilen o lasta in grabbarna medan jag köpte räkor... MArtin hade lyft in lilleman och lyfter in Lucas i bilen också... medan han gör detta kommer det en långtradare och parkerar!? bakom vår bil så vi inte kom ut... så med ett skrikande spädbarn i bilen rinner det över lite för mig... och vad mer som runnit över är såklart nappflaskan jag hade laddad i väskan... tar upp den och halva har runnit ut i skötväskan så himla kul. Lämnar över flaskan till Martin som inte hittar chauffören... jag går in på Babybest där chauffören är, han fick ju veta att han levde i alla fall, stackarn fick ta skiten för hela min skitdag... det var ju trots allt inte hans fel att butiken inte har ett leveransintag utan att han måste gå genom kundentrén, jaja han överlevde nog det. Vem vet han kanske just nu sitter o bloggar om den oförskämda människan som skällde ut han idag :-)

Efter lite lunch, tog jag på mig träningskläderna för min 3km-powerwalk... efter ett par hundra meter bestämde jag mig för o springa halva, sagt och gjort eller sprang gjorde jag kanske inte snarare joggade ganska långsamt 1,5 km och powerwalkade resten, väl hemma kunde jag inte släppa direkt utan gick in i förrådet och hämtade hantlarna för lite styrketräning:


3 x 10 bicepscurls
3 x 10 axelpress med hantlar (heter de så)
3 x 10 liggande triceps med hantlar
3 x 10 sek planka ( skulle klara mer men är lite osäker på vad man vågar göra med magen efter såhär kort   tid efter graviditeten, har ju trots allt bara gått 14 dagar.)

När det gäller träning har jag läst ( i tidningen Mama tror jag eller Fitness Magazine) att man ska undvika raka situps i tre månader, men att det ska vara lugnt att träna inre bukmuskler vilket är det man gör i olika plankor.

Man ska även undvika utfall i tre fyra månader efteråt, hade med höfterna att göra.

Får nog läsa på lite mer om träning efter graviditet innan jag kör på riktigt.

Skönt va det i allafall att få utlopp för dagen i ett träningspass.

Kvällen avslutades med en grym kantarellpasta, kanske inte så nyttigt men grymt gott.
Pastan innehöll förutom kantareller o pasta, timjan persilja, vitlök, shalottenlök, vitt vin, salt och peppar.