fredag 31 augusti 2012

Bloggar jag läser!

Tidigare läste jag Anna Fernettes blogg som handlar om just crossfit, det var via den mitt intresse och nyfikenhet skapades. Tyvärr verkar hon inte aktiv i sitt bloggande längre då det är fullt upp med boxen hon startade med sin man. Men nu när jag kan köra på kikar jag in ändå och läser gamla inlägg för att få lite idéer och uppslag.

Fick tips av Hanna om Olga Rönnbergs blogg. Om jag förstått rätt så är hon en av coacherna i Biggest Looser Sverige. Hon driver nån mammaträningsbootcamp och utbildar instruktörer för det. Förutom det är hon en stor förespråkare till alla former av plankor, motståndare till situps... lägger träningsfokuset på mest styrketräning och lite mindre cardio. En tjej med mycket attityd är väl mitt intryck. Underhållande läsning men kanske inte så givande träningsmässigt (senaste veckan i alla fall).

Förutom det läser jag Laila Bagges blogg, enbart som underhållning.

Sen händer det att jag kikar in på bekantas bloggar, men egentligen inget jag följer. Nu ska jag se om jag kan hitta någon ny, bra crossfit-blogg.