fredag 24 augusti 2012

MILF !?

Första gången jag hörde ordet var i American Pie, där det används till om Stiflers Mamma. Bokstäverna står för frasen "Mother I Like To Fuck" . Ganska vulgärt ord med andra ord eller egentligen. Idag används ordet dock mer som ett sätt att beskriva någon som ser bra ut och har fött barn, som om det vore något konstigt att man kan föda barn och ändå se bra ut efteråt.

Många säger det om sig själv, har sagt det själv också att jag skulle vilja vara en MILF, inte för att jag vill vara det ordagrant men jag vill helt enkelt se bra ut. Har sett morsor som sett helt okej ut innan de fått barn, men sedan har de med mina ord: gått ner sig. Vad menar jag då med det? Jo, helt enkelt slutat bry sig om hur de ser ut, springer runt i mjukisar och foppatofflor med nerspydda tröjor, och javisst, bebisar kräks och det händer väl att man har missat lite dregel nån gång men jämt liksom! Kanske lever man helt och hållet för sina barn när man fått barn och glömmer bort att man är något/någon mera än bara en mamma.

Första gången jag fick barn var jag i och för sig mer eller mindre singel, det kanske var viktigt av den anledningen att hålla sig snygg för jag levde i något tryggt förhållande då där man vet att man har varandra för alltid och va fasen, "jag har ju fött hans barn klart att jag är snyggast i hans ögon"  eller...

För mig är mitt utseende och utseende överhuvudtaget viktig,t för att jag ska må bra måste jag kunna se mig i spegeln och vara nöjd, förutom det vill jag vara snygg i min sambos ögon och gärna folk runtomkring mig också. Det är lika viktigt för mig att vara med en man som jag tycker är skitsnygg som att han tycker att jag är de. Han ser liksom jag att jag gärna får tighta till kroppen lite nu, men han skulle aldrig säga åt mig att jag inte duger eller att jag är äcklig och att han inte vill "va" med mig, varken nu eller under graviditeten. Ärligt talat har jag lite svårt att förstå mig på killar som beter sig så. Vad fasen väntar de sig. Det är väl självklart att kroppen förändras under och efter en graviditet, man blir större, man får bristningar, brösten blir slappare eller hängigare. MEN man har ju fött DERAS barn, det är ju därför liksom och vad kan vara en bättre anledning än det... snarare kan jag känna att man kanske ska vara stolt över sina bristningar och hängiga bröst... det visar ju vem man är och vad man har gjort, hur tufft är inte det egentligen att man varit gravid två gånger och fött ut två underbara barn... att vara attraktiv handlar väldigt mycket om personlighet, visst första gången jag såg han tyckte jag att han var skitsnygg, men hade han inte varit den han är hade han nog inte fortsatt att vara skitsnygg i mina ögon, sen att han bryr sig om hur han ser ut tycker jag är en del av att han är attraktiv och jag tror att jag det är samma för honom, den dag jag slutar att bry mig om hur jag ser ut kommer jag inte vara attraktiv i varken hans eller mina ögon.

Kanske är det därför vissa killar inte längre går igång på sina tjejer längre, för att de inte längre bryr sig om att vara något annat än bara mamma? Kanske är det så att vissa killar är puckon? Kanske är det så att vissa personer pratar mycket om att de ska göra ditten och datten för att bli "snygga igen" men istället dricker de cola och äter chips varje kväll? Är man inte nöjd blir man ju inte mer attraktiv för att att man säger att man inte är nöjd och sen inte gör nåt åt de? Kanske räcker det med att slänga på sig lite mascara som man gjorde förut?

Så hur känner jag mig då idag? Kanske man inte får säga så, men jag känner mig jäkligt snygg, jäkligt snygg för att fött barn för fem veckor sen. Och ärligt talat oavsett det, så känner jag mig snygg, snygg när jag fräschat till mig, snygg i mina nya kläder, snygg för att min partner får mig att känna mig snygg, snygg helt enkelt!