onsdag 15 augusti 2012

Virrpanna nummer ett!

Dagen till ära hade jag igårkväll bestämt med Johanna att vi skulle ta barnvagnarna ut och gå med våra små killar så fort vi lämnat de stora på förskolan.

Full stress på morgonen med båda barnen för att hinna, mat och kläder, träningskläder för mig. Kan ju tillägga att jag var vaken mellan halv två och fem halv sex inatt eftersom den minsta skulle äta, och den stora vaknade upp och var ledsen varje gång jag precis höll på o somna in igen. Tröttsamt. När den minsta vill ha mat igen vid halv sex, väckte jag Martin och sa, Du får ta det jag har redan varit vaken alldeles för länge. Tog min kudde och mitt täcke och gick ner och la mig och somnade i soffan. Där sov jag av och till fram till sju när Martin gick upp för att ta sig till jobbet.

När vi var nästan framme kom jag på att just de, de är ju studiedag idag, fasen då har man stressat helt i onödan och inte blir det någon promenad heller, typiskt när skulle jag nu hinna ta en promenad? Jo, ikväll fick de bli tänkte jag. Problemet är dock att jag är ju så sjukt trött när det är dags att ge sig ut och då är frågan vilken disciplin man har.

Väl hemma fick jag för mig att jag skulle köra lite golvstyrka istället, vilket slutade i en rejäl genomgång av hela kroppen med hjälp av ett skivstångsinspirerat pass jag knåpade ihop. Passet i sig kommer jag att beskriva i ett eget inlägg.

Efter det hade jag fortfarande inte ätit frukost, slängde dock i mig en Gainomax recovery eftersom musklerna fått sig en ordentlig genomkörare. De dagliga äggen sattes på kok, men lagom tills de var färdiga kom Johanna som jag skulle bjuda på lunch på istället för promenaden :-)

Slängde ihop de och åt de istället så man kan ju säga att frukosten blev lunch, och senare blev ägget ett mellanmål istället. Ikväll blir det mer sallad och lax eftersom jag gjorde tillräckligt för att jag o Martin skulle kunna värma på och äta de ikväll.

Som vanligt blir det väl lite kaffe på de :-)