tisdag 14 augusti 2012

Invägning

Invägning kommer att ske en gång i veckan och mätning lite mer sporadiskt när jag känner för de.

Måndagens invägning visade 57,2 kg så jag har gått ner 0,6 på de två veckor jag inte haft något fokus så jag hoppas de känns lovande :-)

Som jag skrivit för längesedan använder jag två appar till min telefon, en som heter RunKeeper som via telefon-gps:en plottar mina promenad-/löp-/cykelrundor. Under passet säger den var femte minut hur länge jag hållt på, hur långt jag kommit, och vilken pace (minuter per kilometer) jag har. Den synkar sedan upp det mot facebook och sin egen hemsida och man kan sedan se och jämföra vad man gjort. Den mäter även vilken stigning man gjort och numera kan man även sätta upp träningsmål med hjälp av appen.

Den andra appen jag använder heter träningsdagboken (dumbbell på nätet) och är precis som det låter en kalender i vilken man skriver in sina pass och sin förbränning alternativ räknar den ut förbränningen. Man kan även lägga in kost via datorn och mått och vikt.

Bild från den senare kommer vid ett annat tillfälle.

Enjoy!